Sevdiğiniz bir şirkette çalıştığınızda kariyerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Sevdiğiniz bir şirkette çalıştığınızda kariyerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Yazı İçeriği

Kariyer odaklıysanız, başka bir şirkette daha üst düzey bir pozisyona başvurmanın en iyi yol olduğunu düşünebilirsiniz. Aslında milenyum kuşağının yarısı bir yıl içinde mevcut şirketlerinden ayrılmayı bekliyor.

Ancak bu her zaman doğru hareket değildir. Mevcut şirketinizde ilerlemek daha akıllıca bir hareket olabilir. Kültürü ve insanları zaten biliyorsunuz. Eğer onlardan hoşlanıyorsanız, başka bir yerde daha iyisini bulabileceğinizi kim söyleyebilir? Ayrıca, bazı şirketler sadakati ödüllendirir. Ve neden kaotik bir iş piyasasında yüzlerce başvuru sahibiyle rekabet etmek isteyesiniz ki ?

Kalıyorsanız, stratejinizi geliştirin. İlerleme olasılığınızı artırmak için şu beş adımı izleyin.

1. GÖRÜNÜR GÖREVLER İSTEYİN

Öncelikle, yüksek profilli görevler arayın. Girişimci biri olarak görülmek istersiniz.

Compass bültenine abone olun . Fast Company’nin trend olan hikayeleri size her gün ulaştırılır

Bunu yapın ve patronunuz ve şirketteki diğer liderler sizi yaratıcı, üretken ve yüksek hedeflere sahip bir çalışan olarak görecektir. Ekstra angarya iş yapmaktan bahsetmiyorum. Başkalarını etkileyecek yenilikçi fikirler ve girişimler ortaya koymak için fırsatları değerlendirmekten bahsediyorum.

Departmanınızın ötesine ulaşan projelere bağlı kalın. Diğer departmanlardaki potansiyel patronlarla yeni ilişkilere kapı açacaksınız. Örneğin, bir bağış toplama projesine liderlik edebilir, başka bir yöneticiye sunumunda yardımcı olabilir veya şirketinizdeki bir Uluslararası Kadınlar Günü etkinliğinde gönüllü olarak konuşabilirsiniz.

2. ŞİRKETİNİZDEKİ AĞINIZI OLUŞTURUN

Şirket içinde ağınızı oluşturmanız önemlidir. Yeteneğinizi ve inisiyatifinizi tanıyan liderlerle tanışacak ve onların desteğini kazanacaksınız. Bu, stratejik olarak yerleştirilmiş kişilerle önemli yeni ilişkilere yol açabilir.

Üst düzey liderlerle tanışabileceğiniz etkinliklere katılın. Bunlara konferanslar, şirket golf turnuvaları gibi sporlar, liderlik forumları ve eğitim oturumları dahildir. Şirkette hayran olduğunuz ve birlikte çalışmak isteyeceğinizi düşündüğünüz biri varsa, takvimine girmenin bir yolunu bulun. Ortak bir ilginiz olabilir. Ya da onları konuk uzman olarak ekibinizle konuşmaya davet edebilirsiniz. Bu toplantıyı ayarlarken yaratıcı olun.

Bu bağlantıyı kurduğunuzda, onlara rapor verme konusunda tartışmayı açın. İlan edilmiş bir pozisyon olabilir veya olmayabilir. Her iki durumda da, o departmanda çalışmak istiyorsanız, gidin, bir toplantı ayarlayın ve kendinizi tanıtmaya hazırlanın.

3. GÜÇLÜ BİR KONUŞMA HAZIRLAYIN

Mevcut şirketinizde iş arıyorsanız, her karşılaşmaya hazırlanmak aşırı gelebilir. Ancak bunu yapmalısınız—şu anda size teklif edebilecekleri bir işleri olmayabilecek kişilerle yapacağınız görüşmelerde bile. Sizi başkalarına önerebilirler.

Hazırlığınız, cilalanmış ve şirketteki fırsatlara yönelik bir özgeçmiş içermelidir. Birisi sizinle görüşmeyi kabul ettiyse, ne tür bir pozisyon aradığınızı ve neden buna hazır hissettiğinizi açıklayan iyi hazırlanmış bir ifade biçiminde konuşma notları da hazırlamak isteyeceksiniz. Ve toplantıdan sonra bir teşekkür notu yazmayı unutmayın.

Güçlü bir ağ kurma tanıtımının nasıl oluşturulacağına dair yönergeler için, The Job Seeker’s Script adlı kitabımda “Şirketinizin İçinde Kendinizi Tanıtın” bölümüne bakın . Kendinizi mevcut şirketiniz içinde nasıl satacağınızı keşfedeceksiniz.

4. PATRONUNUZUN YOLUNUZA ENGEL OLMASINA İZİN VERMEYİN

Patronunuzla iyi geçinmek önemlidir. Ancak ilerlemek istiyorsanız o kişinin sizi yavaşlatmasına izin vermeyin .

Çalışmanızı öven bir yönetici, sizin başka bir departmana geçmenizi istemeyebilir. Tanıdığım bir kadın, şirketin başka bir yerinde başkan yardımcısı pozisyonu alma fırsatı yakaladı. Bu, yönetici olduğu zamandan bu yana büyük bir adım olurdu. Ancak patronu “gitme… Sana burada ihtiyacım var.” diye yalvardı. Bu yüzden kaldı ve on yıl sonra hala yönetici.

Şirket içinde bir sonraki adımları takip etmenizi teşvik eden bir patronunuz varsa, minnettar olun. Ancak yükselişinizi engellemeye çalışan kötü bir patrona karşı dikkatli olun. Bu, o engeli aşmanızı sağlayacak güçlü ağ bağları geliştirmeniz için daha da fazla nedendir.

5. MEVCUT ROLÜNÜZ HAKKINDA ŞİKAYET ETMEKTEN KAÇININ

Başkalarıyla konuşurken ve kurumsal basamaklarda yükselmeye çalışırken, mevcut pozisyonunuzdan asla şikayet etmeyin. Kötü bir patron, elbette, yeni bir pozisyon aramanın tek nedeni değildir. Başka birçok neden daha vardır. Ancak, mevcut yöneticinizden veya işinizin başka bir yönünden memnun olmadığınız için yükselmek istiyorsanız, bunu kendinize saklayın. Hiç kimse şikayetçi birini işe almak istemez. Bunun bir kişilik özelliği olabileceğinden korkarlar.

Bunun yerine, mevcut rolünüzde sevdiğiniz şeylere, patronunuzdan öğrendiklerinize, birlikte çalışmaktan zevk aldığınız harika bir profesyonel ekibine odaklanın. Sonra ileriye bakın ve bir sonraki role geçme heyecanınızı paylaşın, ne olursa olsun. Bu tür bir öz portre size potansiyel bir iş teklifi getirecek ve kariyerinizi inşa etmenize yardımcı olacaktır.

Kaynak: https://www.fastcompany.com/91283817/how-to-grow-your-career-once-youre-at-a-company-you-like

Yazar: Judith Humphrey’in  

Bu Yazıyı Paylaşın :

Diğer Yazılar

Marka Konumlandırması 

Marka Konumlandırması Marka konumlandırması, pazarlama dünyasının en kritik ancak en yanlış anlaşılan kavramlarından biridir. Çoğu zaman, marka konumlandırması, uzun ve karmaşık ifadelerle tanımlanır. Ancak gerçekte,

Küçük Bir Markayı Büyütmenin Sürdürülebilir Yolu

Bu makale, küçük bir markanın büyüme yolculuğunda izleyebileceği stratejileri etkileyici örneklerle bir araya getiriyor. Markanızı büyütürken bu ipuçlarını uygulayarak, sürdürülebilir bir başarı elde edebilirsiniz. Küçük

Eisenhower Matrisi Zaman Yönetimi Ustası

Eisenhower Matrisi Zaman Yönetimi Ustası Eisenhower Matrisi, zaman yönetimi konusunda oldukça etkili ve popüler bir tekniktir. Adını, 34. ABD Başkanı Dwight D. Eisenhower’dan alır. Eisenhower,

Zaman Yönetiminde Teknikler

Zaman Yönetiminde Teknikler Pomodoro Tekniği: Zamanı daha verimli kullanmak ve odaklanmayı artırmak için geliştirilmiş bir zaman yönetimi yöntemidir. Bu yöntemin amacı, dikkat dağıtıcı unsurları en

TikTok Kısa Videoların Uzun Vadeli Etkisi

TikTok’un Yükselişi TikTok, 2016’da ByteDance tarafından piyasaya sürüldüğünden bu yana sosyal medya dünyasında bir kasırga gibi esti. Aylık 1.2 milyardan fazla aktif kullanıcısıyla, yalnızca gençler

CGI Reklamların Yükselişi

CGI Reklamların Yükselişi: Gerçekliğin Ötesinde Bir Pazarlama Deneyimi Günümüzde, markalar tüketicilerin dikkatini çekmek ve onlarla etkileşim kurmak için sürekli yeni yollar arıyor. İşte tam bu